onsdag 28 juli 2010

Jobbelijobb

Så här är det:

Jag har blivit erbjuden ett nytt jobb. I Uddevalla. Tackade ja. Men sen har det visat sej väldans svårt att få bostad på orten. Verkar va betydligt kortare väntan på att få en lägenhet i Göteborg, så nu har jag bestämt mej för att flytta dit.

Det trista med det är att det är 9 mil mellan Götet och Uddevalla. 18 mils pendling per dag. Lockar det? Eh... nej, inte speciellt. Och nu har jag sett att de inte tillsatt någon på en liknande tjänst i Göteborg. En tjänst som jag inte sökte i första omgången. Gissa om jag vill byta (svaret på den frågan är för övrigt JA).

Just nu vet jag inte när jag ska börja, på vilket jobb, vart jag ska bo eller när jag kan säga upp lägenheten jag har. Så naturligtvis har jag fått en släng av magkatarr. Men hurra. Jättekul. Kan inte den där människan som bestämmer över min närmaste framtid komma tillbaks från sin semester så jag får lite svar??

Nu ska jag jobba på det jobb jag har just nu iallafall.
Over and out.

Inga kommentarer: